Video – Cum și cine fură la curent cu constanta K

300.000 de Euro. Asta este suma totală pe care o companie din Dâmbovița o cere înapoi de la compania de furnizare de electricitate. Directorul a observat că factura era prea mare și după ce a investigat vreo 6 luni, a realizat că numărul de kilovați consumați este dublat în factură. În calculul complicat al facturii intervenea undeva constanta”K”. A pus pe hârtie toți consumatorii din fabrică, dar nu rezulta numărul de kilovați. Chiar dacă într-o zi consuma 100 de kilovați, pe factură apăreau 200.

A realizat că în fiecare zi plătea cu 100 de Euro în plus pe factura. Pe lună sărea de 3000 de Euro, pe an făcea peste 36000 de Euro. Totul a tinut 11 ani. Nu s-a gândit niciodată că poate fi înșelat de o instituție de stat.

După cereri oficiale, compania de distribuție de electricitate a admis că a luat bani în plus. În același timp, și Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE a recunoscut că omul are dreptate și că a fost o eroare tehnică.

Dar aici apare o altă problemă. Nu există vreo lege, spune directorul general, care să compeneze consumatorul într-un astfel de caz. Oricum, răspunsul de la Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei – ANRE spune că nu poate înapoia decât ultimele 3 luni din cei 11 ani.

Vezi în video toată povestea!

7 Comentarii

Florin Angeru 03/09/2020 la 12:07 Reply

Salutare,
Cu aproximativ cinci ani in urma, cand m-am mutat la casa in Ilfov, Copaceni, m-am trezit cu un tip la poarta. Cica era reprezentantul Electrica pe zona si mi-a propus fix acelasi targ: sa dea inapoi contuarul de curent si pe cel de gaze, ca apoi sa impartim diferenta.
Am refuzat din start, iar la aproximativ doua luni a venit o echipa de la Enel sa remedieze problema de la contuar. I-am intrebat ce problema si ei mi-au raspuns ca erau legate firele incorect si nu inregistra corect….
Imi pare rau ca nu am fost inspirat sa inregistrez cu GoProul toat taraboiul….

Va recomand sa faceti un podcast separat pe smartmetere intrucat este nevoie in fiecare gospodarie de o baza de comparatie cu echipamentul statului…. Ar ptinde tare bine un tutorial pe tema asta si printre altele interpretarea corecta facturii Enel, intrucat sunt niste termeni de te doare mintea si pana sa ajungi sa aflii rezultatul te plictisesti si platesti cum zic ei :).

Felicitari pentru munca voastra minunata.

O zi buna

Alex 04/09/2020 la 08:45 Reply

Eroare la setare buclei de măsură. Se aplică celor care au bucla pe medie tensiune 10/20 kV

Pilsiu Romeo 06/09/2020 la 09:30 Reply

Foarte interesant,nu stiam,dar banuiam ceva.

cristiana anghel 09/09/2020 la 11:13 Reply

Intrebarea nr. 2739/din 9.3.2015
Este corectă, morală și legală facturarea consumului de energie electrică și facturarea consumului de gaze pentru consumatorii casnici?!

Data prezentării: 9.3.2015
Mod adresare: Scris si oral
Mod comunicare raspuns: Scris si oral
Tematică: Protectia consumatorilor
Destinatar:
Autoritatea Nationala pt. Reglementare în Domeniul Energiei – Domnului Niculae Havrileţ, Preşedinte ANRE
Click pt. fisier ataşat

https://www.senat.ro/PDFIntrebari/Anghel%20C%202739%20a.pdf

Raspuns nr. SG 1492 din2.4.2015
Este corectă, morală și legală facturarea consumului de energie electrică și facturarea consumului de gaze pentru consumatorii casnici?!

Instituţia care a răspuns:
Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
Data comunicării: 6.4.2015
Data prezentare plen:
Mod comunicare răspuns: Scris
Click pt. fisier ataşat
https://www.senat.ro/PDFIntrebari/R%20la%209%2003%20Anghel%20C%202739%20a.pdf

cristiana anghel 09/09/2020 la 11:17 Reply

Dacă au mințit un senator într-un răspuns oficial, răspund penal. V-am trimis documentele pentru că eu am considerat că sunt senator în slujba cetățeanului și chiar am acționat spre binele lui.

Adina 11/12/2020 la 16:10 Reply

Dar la apometru a masurat cineva? :)) Am umplut odata cu apa un rezervor ibc de 1000L si pe cand avea aproape 700L am constatat ca apometru deja indica 1000L. Mentionez ca citisem inainte de a umple toate valorile apometrului.

Obreja George 29/04/2021 la 09:45 Reply

Buna ziua! Avem o problema asemănătoare și anume consumul lunar la o hala de 1700 mp . este între 3000 -4000 de lei lunar de aproximativ 5 ani de când activitatea s-a oprit, am sesizat firma de distribuție după 6 luni de când activitatea s-a oprit datorită faptului ca factura era la acel moment de aproximativ 2500 lei lunar fără a utiliza nici un utilaj doar sistemul de detectie incendiu și sistemul de antiefracție. Au venit cei de la distribuție și au verificat unitatea de măsura din postul tragi și au concluzionat ca măsoară bine și mi au comunicat ca consumul meu este mare datorită energiei reactive și ca postul tragi consuma la rândul lui curent chiar dacă nu avem consumatori in hala , explicația lor nu am înțeles o dar acum după vizionarea videoclipului legat de constanta K bănuiesc ca și in situația noastră este vorba de același furt. Va rog dacă se poate sa ma ajutați sa îmi dau seama dacă se întâmpla și la noi același lucru și anume dacă suntem furati

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

*

*